vrijdag 13 september 2013

Stoere Nail Art!

Het is weer hoog tijd voor een blogpost! Mijn foto's doen nogal moeilijk, dus daarom vandaag en morgen een bericht om de schade in te halen.



Qua nagellak ben ik nogal saai, op mijn teennagels meestal een fel kleurtje en op m'n handnagels roze, alleen een topcoat of een licht pastel kleurtje. Ik besloot daar wat verandering in de brengen en heb een how to do voor jullie gemaakt. Dit is een makkelijke manier om je nagels in een aparte stijl te lakken!






Wat heb je nodig?
- 3 felle kleurtjes nagellak
- 1 donkere kleur nagellak, liefst donkerblauw of zwart
- plakband
- schaar
- papiertje




Knip eerst ruim 30 smalle strookjes plakband. Plak ze aan de rand van je bureau of een wasbak om te zorgen dat ze niet verfrommelen.



Hier zie je de kleurtjes die ik als onderlaag gebruikt heb. (mintgroen, rood,  koraal roze) 

 Maak je nagels eerst schoon met een nagellak remover, ook al zit er geen nagellak op.
Zo heb ik het gelakt: op de foto; links koraal roze, middenin mintgroen en rechts rood.
Als de onderlaag goed opgedroogd is, is het handig om je handen nog even onder de kraan te houden (koud water!) zo droogt het nog wat extra op. Daarna kun je plakbandjes gaan plakken, ik deed er 3 per nagel, maar het ligt eraan wat voor een figuurtje je wilt.


Links zie je de nagels waar ik de 2e laag al overheen gelakt heb, rechts zie je alleen plakband. 


Als je het plakband op de nagel geplakt hebt, kun je eroverheen lakken met de donkere kleur. Trek na ongeveer 1 minuut het plakband er voorzichtig weer af. (wacht niet te lang, dan is de lak opgedroogd en trek je meer mee dan alleen plakband) Het is handig om een papiertje bij de hand te hebben om het plakband op te plakken.

En dan het resultaat! Je ziet wel dat ik een slordige lakker ben, maar de print is duidelijk te zien. ;)






Als je de lak-met-plakband manier gaat proberen; succes!
Carina


Geen opmerkingen:

Een reactie posten