zaterdag 12 oktober 2013

Uitwisseling #2 - Dag 3, 4 & 5

Eindelijk! Deel 2 van de uitwisseling online!

Vanochtend is Blanka weer naar huis gegaan. Het kostte me nogal veel moeite om aan een blogpost te beginnen, mijn inspiratie om te schrijven is compleet weg.........




Dag 3 
Vanaf school moesten we een stukje fietsen om bij een kaasboerderij te komen. Eenmaal aangekomen bleek dat de ik-leid-jullie-rondmevrouw niet echt perfect Engels sprak (ze zei dingen als; na 2 maanden worden de koeien kalfjes), dus we hebben haar lekker uitgelachen (sorry). 


Ook kregen we een ijsje, had mevrouw zelf gemaakt. 


Aan het eind van de ochtend waren we weer op school, mochten we eten en vertelden de leraren iets over het Rijksmuseum, waar de dag 4 naar toe zouden gaan. 's Middags mochten we naar de supermarkt om producten te kopen waar we mee zouden gaan koken voor die avond. De Hongaren zouden het hoofdgerecht maken en de Nederlanders het voor- en nagerecht. Ik zat in een groepje met 3 anderen en we mochten een toetje met bosvruchten en eierkoek maken. Mjum. Het toetje had z'n uiterlijk niet mee, een soort uitgebraakte troep, maar met de bevroren, smaakloze bosvruchten eroverheen was het een prachtpapje. Toen de tijd gekomen was doken alle Hongaren op ons toetje af, we konden ons geluk niet op. 's Avonds zijn we nog even met z'n allen wat gaan drinken in de stad, sfeervol bij een vuurtje. 



Dag 4 
We gingen naar Amsterdam! Omdat mijn buddy en ik mee konden rijden met een vriendin waren wij al rond 08.30 in A'dam. Super vroeg natuurlijk, lekker in de regen. 



Na een uurtje koukleumen arriveerde ook de rest van de groep en mochten we 'Het Rijks' in. Gruwelijk saai daar, serieus. Het is vast goed voor je culturele opvoeding als je daar heen gaat, maar volgens mij kan ik prima functioneren zonder. Oké, het viel mee. De schilderijen waren saai, maar alles wat geen schilderij was, vond ik leuk, hoor. De geschiedenis van de muts bijvoorbeeld, helemaal top. Ik ga er lekker niets over vertellen, je moet zelf maar gaan kijken. 


Na een uur werden we eindelijk losgelaten. Amsterdam in! Het was de bedoeling dat we een fotospeurtocht zouden gaan doen, maar als je in A'dam bent ga je toch geen speurtocht doen? Wij vonden van niet, want de Kalverstraat... Shoppen! Ja, heel veel leuke winkels waren er. Ik heb me in kunnen houden met kopen, maar het was gezellig. 's Middags kregen we een rondvaart door de grachten (door de regen zagen we niet veel meer). 


Gelukkig hadden we onszelf van genoeg voedsel voorzien om het boottochtje door te komen, prima overleefd, al waren we bij het uitstappen ietwat misselijk... 


's Avonds heb ik samen met een vriendin en haar Hongaar pannenkoeken gegeten in een restaurant, een leuke afsluiting! 

Dag 5 
Hongaren uitgezwaaid! Ajuuuuuuuuus! Tot in April! 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten