maandag 26 augustus 2013

Ontbijt(ramp)

Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag. Hoe vaak ik dat gehoord heb in m`n leven.. Niet te tellen. Ontbijten is bij mij altijd al een ramp geweest. Vroeger stopte ik op een onbewaakt moment mijn broodje hagelslag stiekem in de compostbak, schoof hem achter de kast of voerde hem aan de hond. Nu ik ’s morgens verder moet fietsen naar school is ontbijten wel degelijk nodig. Helaas. Elke dag weer, opstaan is al erg genoeg, ONTBIJTEN. Sinds ik op de middelbare school zit gaat het langzaam beter, in de vakantie kom ik laat genoeg m`n bed uit om het maar gelijk op een brunch te houden. Maar school komt er weer aan, dus ben ik mijn ritme aan het aanpassen. Ook ontbijten hoort er weer bij. Brinta.. Yoghurt.. Brood.. Thee.. Heel veel verschillende soorten heb ik naar binnen gewerkt. Afgelopen week ben ik yoghurt met fruit gaan proberen en het ontbijtje hieronder raad ik écht aan:

Wat zit erin?
Zwarte bes
Rode bes
Japanse wijnbes  (kun je vervangen door framboos) 
Yoghurt
Beetje vanillevla
Honing

Pak een leuk schaaltje en doe onderop wat vla, daarna een ruime hoeveelheid yoghurt, dan een beetje honing en strooi er tot slot lekker veel vers fruit overheen! In de vanillevla zit suiker, daar krijg je energie van. Yoghurt is gezonder, je dagelijkse dosis zuivel. Doe er wat honing bij om het geheel een beetje zoet te houden en fruit is supergezond!


Eet smakelijk!
Carina


Geen opmerkingen:

Een reactie posten