zaterdag 15 februari 2014

Valentijn, school en meer


Valentijn commerciële onzin, kroketten, een roze stadhuis, plannen kun je leren. Benieuwd?
Donderdagavond was ik in Gouda, met twee vriendinnen. We gingen uit school gezellig winkelen, en wat bleek, ook hier was niet onder Valentijn uit te komen. Het zag er leuk uit, een roze stadhuis en door de hele stad harten van waxinelichtjes, maar je kunt te ver gaan. Te fanatiek gewoon. Nou goed. Op school sta ik in de kantine en een tweede broodje was voor de halve prijs. Wat gebeurt er: allemaal eenzame mensen komen twee broodjes voor zichzelf kopen. Tja. Er gebeurden ook leuke dingen: jongen vertelde dat hij iets voor zijn vriendin moest kopen, want dat vond ze leuk. Even later vriendin: 'Het is eigenlijk onzin, maar als hij het leuk vindt, ach hè!' (Goede relatie!). Als je echt van je vriend/vriendin houdt, hoef je (naar mijn mening) niets te geven, al is onverwacht iets geven nog leuker dan met Valentijn. En dan bedoel ik niet 15 februari, als alles is afgeprijsd. Ik heb een broodje kroket en chocolade hartje gekregen van de kantine-mama's, dus mijn dag was ook weer helemaal goed. Laten we zeggen dat Valentijn ergens commerciële onzin blijkt, rozen zijn 3x zo duur als de 15de, maar toch is iets krijgen leuk!

Vlak na deze vakantie begint de tweede grote toetsweek van dit schooljaar, dus onder vooruit leren is niet uit te komen. Samenvattingen die online staan, van de methode, zijn echt prettig. Alleen krijg je bij mij dit soort scenario's:
Waarom alles leren als er een samenvatting online staat? Daar geeft de toets meestal wel antwoord op. Te laat. Ook hoor ik overal om me heen 'plannen kun je leren', ja, vast. Na massa's verwoede pogingen, zit ik nog steeds (te) laat 's avonds een paar repetities in mijn hoofd te stampen. Alsof dat dan nog zou werken (nee). Bij talen merk ik wel dat herhalen nut heeft, maar herhalen is iets anders dan plannen. Herhalen begin ik onder de knie te krijgen, veel makkelijker dan twee uur woordjes stampen om vervolgens een week later alles weer overnieuw te kunnen gaan leren. 

Overal hangen in winkels de zomercollecties! Of ja, voorjaar. Het valt me echt tegen. Dus ben ik maar bij Forever21 aan het rondstruinen, je moet wat. Daar hebben ze wel heel leuke dingen! Een week geleden had ik een mandje vol bij Urban Outfitters en die is ook weer geleegd, maar misschien... komt er een shoplog. Shoppen kun je ook herhalen, en dan wel net voor het betalen je mandje weer leeg kieperen. Hoppa. 

Ik denk dat ik maar weer ga stoppen met schrijven en een goede planning maak, met vooral luieren als hoofdmoot. En eten. Chocola. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten