woensdag 9 oktober 2013

Uitwisseling #1 - Dag 1 & 2

Hoi allemaal!

Deze week is zo druk, dat ik blij ben even tijd voor mezelf te hebben (en m'n blog). We hebben uitwisseling op school! Gisteren zijn er Hongaren gekomen en zaterdag gaan ze weer naar huis. Het is een hele uitdaging om ze in 5 dagen te laten zien hoe gaaf Nederland is!




Dag 1
's Morgens ging de wekker nogal vroeg, 5 uur om precies te zijn. Een vriendin was blijven logeren zodat we samen zo vroeg naar school konden gaan, maar we waren zo gezellig aan het kletsen, dat zelfs 6 uurtjes slapen onmogelijk was geworden. Eenmaal op school aangekomen doken we gelijk de bus in, om onze buddy's op te gaan halen bij het vliegveld in Eindhoven.

De aankomst was raar.. En eng. We stonden met 2 groepen tegenover elkaar en iedereen was een beetje bang. Haha. In de bus hebben mijn vrienden en ik gesprekken met de buddy's geprobeerd aan te knopen, maar dat ging moeizaam, heel. Ik zal de rest van mijn verhaal wat minder langdradig proberen te maken.

Gisteren hebben we na aankomst op school eerst met zijn allen gegeten, daarna wat kennismakingsspellen gedaan en tot slot gegymd. Waarom we moesten gymmen weet ik niet, maar dat het net zo gruwelijk stom was als anders weet ik wel. Na thuiskomst was mijn buddy kapot we gingen vroeg slapen.
(ik heb helemaal geen foto's van dag 1 (?), geen idee waarom niet, zelfs dat vergeet ik)

Dag 2
Vanmorgen was m'n buddy al aangekleed, terwijl ik struikelend de keuken in kwam gelopen in pyjama. Later begreep ik wel waarom, want alles duurt een beetje langer dan ik gewend ben. Zodra we op school waren hebben we de stad waar onze school is bezocht en lekker een warme stroopwafel gegeten. :) In het begin van de middag vertrokken we naar Wassenaar.


In Wassenaar werden we uit de auto's gezet en moesten we gaan lopen naar Scheveningen. Na heel wat geprotesteerd te hebben, vertrokken we.




De meeste Hongaren hadden nog nooit een zee gezien! Ze vonden het heel bijzonder. 




Ik heb een beetje veel foto's gemaakt. Maar het was zo'n mooi uitzicht, dat ik het niet kon laten! Na een tijdje lopen besloot ik op blote voeten verder te gaan, dat loopt zo fijn in zee! :)




PS.: In de stad heb ik mijn eerste lippenstift gekocht, binnenkort een review. Ik vind hem helemaal leuk!


Heb jij ook een uitwisseling (gehad)? Wat vind je ervan? 

Liefs, Carina











Geen opmerkingen:

Een reactie posten