zondag 16 februari 2014

Trekkercertificaat awkwardness

Een trekkerrijbewijs. Binnenkort ben ik er eigenaar van. Het is officieel een certificaat, wat je kunt halen zodra je 16 bent. Mijn theorie staat half maart gepland en aangezien februari een korte maand is, ben ik me alvast aan het voorbereiden. Er staan vrij aparte dingen in het boek en oefenen ging ook niet vlekkeloos...


Bovenstaande foto sprak me wel aan. Hoe krijg je een trekker in zo'n houding? Lekker bezig. Mannen zijn nogal sceptisch als het om vrouwelijk rijgedrag gaat, al helemaal als het om trekkers gaat. Ik geef toe, veel inzicht in afstanden heb ik niet (lees: een héél klein stukje tuin, is een héél klein beetje vernield). Maar ik ga er heel optimistisch vanuit dat ik alles in één keer haal. Theorie gaat sowieso goed komen, praktijk wordt nog even oefenen, niet in de buurt van een bloementuin.

In het theorieboek staan vrij aparte dingen, het kan in mij zitten, maar logica is ver te zoeken.

Ik dacht dat een stofwolk je zicht enorm bevorderde. Vreemde conclusie dit. 

 Weer vreemd, als je fietst is het toch ook heel normaal om midden op te rijden? Of ben ik de enige die dat doet? 

 Altijd gedacht dat het kamelentanden waren. 

Als ik een 'verbod om stil te staan' bord zie staan, stop ik gewoon even hoor.  

 Met een maximale snelheid van 45 km per uur had dat me wel relaxt geleken! 

Doen de buren ook nooit. Face it: als je wilt blijven leven, ga je maar lekker zelf aan de kant. Deze regel is overigens wel een beetje sneu voor tegenkomende wandelaars, die doelbewust platgereden moeten worden. 


Als ik mijn theorie heb, ga ik een afspraak maken om praktijk ook te halen. Ik zal heel goed uitwijken en me aan alle regeltjes houden... Geniet tot die tijd nog even van je veilige vrijheid.



Uit: werken met de trekker
Uitgever: Ontwikkel centrum

Geen opmerkingen:

Een reactie posten